tisdag 17 december 2013

Nya tag!

Som ni vet, har mitt bloggande varit långt ifrån aktivt. Jag har haft mina skäl men valde att inte skriva om det eftersom jag ansåg att det var för känsligt att ta upp här i bloggen.

Anledningen var att jag separerade från Charlies pappa och sen en månad tillbaka lever jag som ensamstående. Med respekt för både mig själv och mina anhöriga väljer jag att inte gå in på mer detaljer om detta.

Men som ni förstår har detta helt enkelt gjort att jag inte alls har prioriterat min blogg. Har haft fullt upp med att ordna en fungerande vardag för mig och min son.

Nu flyter allt på hyfsat bra! Vi är mitt uppe i julstöket! Är himla mysigt att fixa och dona med allt.

Förut har julen alltid varit väldigt ångestladdad. Jag har bara känt en massa stress med julklappar, oro för att det inte ska vara "bra nog" och att pengarna inte ska räcka.

I år känner jag ingen ångest! Charlies klappar köpte jag förra månaden, dom ligger nu gömda under sängen och maten inhandlas på måndag.

Känner ingen oro alls, för jag vet att Charlie kommer få en mysig jul! Fokuserar på det - att göra allt fint här hemma. Hakar inte upp mig så mycket på att allt måste kosta så himla mycket. För det är faktiskt inte det som är meningen.

Julen firas med min pappa som kommer hit på måndag. Har i år bestämt mig för att fixa julbord! Har aldrig gjort det förr :) Ska bli spännande att se om jag lyckas med skinkan. Det blir minsann en utmaning!

På juldagen tar vi tillsammans tåget mot Hallstahammar för att fira lite mer jul hemma hos min farmor.

Jag längtar verkligen! Efter allt som har varit så jobbigt sista tiden så ska det bli helt fantastiskt att spendera tid med nära och kära!

I fredags var det luciatåg på dagis. Herrejisses så stolt jag var, haha! Charlie var tomtenisse och satt kvar i frökens knä hela framträdandet trots att han såg mig! Han var så himla glad och tyckte det var så kul!

Efteråt kom tomten på besök och vi fikade. (Charlie är liiite rädd för tomten, så han kommer inte till oss i år)

Nu är det dax att sova. Charlie sussar sött i säng. Älskade fina han!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar