onsdag 9 oktober 2013

Morgonpromenad och utelek!

Idag var min pojk lite piggare, så i morse tog vi en promenad! jag var så satans trött att jag var tvungen att ta mig ut för att orka vara en rolig mamma resten av dagen...men det var riktigt skönt ute och nya vagnen var riktigt bekväm att köra och Charlie satt jättebra i den...

har jag nämnt att jag har ny vagn? kanske inte...har i all fall en sulky nu! den gamla vagen får vara sovvagn på dagis :)

Efter lunch gick vi faktiskt ut i sandlådan en sväng. Charlie var jätteuttråkad och jag var helt seg så vi klädde på oss och gick ut ett par timmar, var riktigt skönt faktiskt! Det var himla kul att leka bland alla höstlöven!

På eftermiddagen försökte jag få lite gjort här hemma...ville diska och dammsuga. Tror ni det gick bra? NEJ! Min son hängde bokstavligen i mina byxor och gnällde och skrek...det enda som fick honom glad var när jag satt med honom i knäet och sjön "imse vimse spindel"...så jag fick skjuta upp disken lite. 

Han är riktigt mammig nu, jag kan inte göra någonting utan att han skriker efter mig...kan väl ärligt säga att det är lite frustrerande ibland...kan inte ens gå på toaletten ifred. Hoppas denna lilla "fas" går över snart...nog för att det är roligt att han vill vara med mig men som sagt, det är lite påfrestande nu. 

Som jag skrev igår så händer det inte speciellt mycket hos oss nu...verkar som att även jag är på gång att bli dålig. Är helt tung i huvudet och liksom seg i hela kroppen. Så snart är det väl min tur att bli sjuk, lagom till Charlie är frisk...börjar bli trött på alla dessa sjukdommar!

Just nu halvligger jag i soffan och slötittar på TV...Tänkte titta på "Stalkers" sen...tittar ni på det?
Helt sjukt vad sjuka människor det finns som har så mycket tid över till att terrorisera andra människor...herregud, blir lika paff varje gång. Man kan ju undra vad det är som leder till att man blir så "besatt" av en annan männsika.......riktigt obehagligt!

Ska läsa lite bloggar nu och "facebooka" lite innan det börjar...för er som inte vet så börjar det kl 21 på kanal 3.

Delar med mig av lite bilder från dagens uteaktiviteter :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar