onsdag 16 oktober 2013

Kyrkis!

Efter en rolig förmiddag på dagis, lite vila och lunch gick vi till kyrkis idag! Det var faktiskt mycket barn och föräldrar där idag så det var jätteskoj! Charlie älskar att vara där, han leker med allt han ser..

Vid fyra gick vi hem och då var det dax för tvättstugan. Seriöst, det finns inget jag hatar så mycket som att tvätta. Det är fanemig det tråkigaste som finns...men det är härligt när det är klart, jag älskar nytvättade kläder...det luktar ju såå gott!

Blev ganska nyss färdig. Har märkt det sista av Charlies kläder...han har så jäkla mycket kläder som han är på gång att växa ur nu...så om någon är i behov av barnkläder i storlek 74 så har jag massor och 80% är nya kläder från H&M. Det blir ju bara liggandes, synd på så fina kläder! Ser hellre att det kommer till användning.


Imorgon är det "drop in-fika" på dagis - mysigt! Tänkte gå dit vid 10-tiden...jag är så himla nöjd med den förskolan...helt otroligt vilken trevlig personal alltså! Det märks att dom som jobbar där  verkligen trivs med det dom gör och barnen får all trygghet, närhet och uppmärksamhet dom behöver! 

Tänk, i december får jag gå på Luciatåg! Hur mysigt är inte det? Tänk att min lilla plutt ska vara med! Han kommer säkerligen inte sitta kvar och sjunga men ändå. Själva grejen, att gå på min sons Luciatåg. 

Julen börjar faktiskt närma sig...har det inte gått sjukt fort?? Tänkte faktiskt börja inhandla julklappar i slutet av denna månad...funderar på att köpa ett sånt där Brio-kök till Charlie, med lite kastruller och sånt...han leker alltid med det både på dagis och kyrkis...Tror nog att tomten kommer komma med ett :)

För i år kommer tomten faktiskt hem till oss har jag hört...undra jag vad min son säger om det?

Ser verkligen fram emot julen i år....förr har jag aldrig riktigt tyckt om det där med jul...men i år, åh! Det ska pysslas, bakas och pyntas! Charlie ska få adventskalender och vi ska ha så mysigt här hemma! Tänker slå till med en riktigt fin jul i år! Det är så mycket roligare när man har barn :) Jag riktigt längtar!

Nu är det dax att sova tror jag...imorgon kommer söta lilla Cornelia hit med sin härliga mamma Angelica hit för att äta lunch och leka med oss! Kommer bli så himla roligt :) Så det ser vi fram emot...

Ha en bra kväll allihop,

nattinatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar