söndag 18 augusti 2013

Dagis!

Igår var jag och Charlie och kollade in dagiset han ska börja på i november! Det var jättefint med en enorm utegård, fanns massor med skoj att leka med där! Tjuvkikade lite genom fönsterna också ...såg supermysigt ut!

Ville ju helst inte att han skulle börja dagis förrän han fyllt två år men jag har inte råd att vara hemma med honom, tyvärr! Men jag tror faktiskt att han kommer trivas eftersom han är väldigt social och gärna tar kontakt med andra människor.

Även fast han är "mammig" så sitter han inte klistrad på mig när vi umgås med andra...så jag jag tror och hoppas att det kommer fungera!

Jag lär ju längta ihjäl mig efter honom på dagarna! Kommer säkert börja gråta när jag har lämnat honom :( det är oftast jobbigast för mammorna tror jag....

Idag har vi varit i parken och utforskat pinnar, löv och gräs - väldigt spännande tyckte Charlie! Sen somnade han gott i vagnen och jag satt och njöt av det hyfsat fina vädret medan han sov. Så dagen har varit bra!

Vi bor i världens tråkigaste håla (Fellingsbro) så jag är glad att barnet är lättroat! Han är glad bara han får sätta sig på en gräsplätt och pyssla lite ...

Ikväll såg jag såklart  Idol! Så jäkla kul! Ser knappt på TV längre. Det blir mest film och serier via Netflix :) ser för tillfället "Prison "Break", är halvvägs in i sista säsongen! Lätt bästa serien... grymt spännande!

Imorgon ska Pirre till stan och jobba och köpa födelsedagspresenter till vår plutt som har födelsedag på lördag!

Jag och Charlie kör en tråkig städdag... är verkligen nödvändigt kan jag lova. Ska försöka ta mig tid att rensa bland Charlies urväxta kläder också... han har hur mycket som helst

Så om nån har en pojk så har jag från storlek 50 till 68 som jag vill bli av med. Allt är fint och fräscht, mest nytt och sparsamt användt...

Nu tror jag nog det är dax att sova... det tar på krafterna att ha en busunge <3

Igår testade vi förresten dagisgungan, det var himla skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar