lördag 21 december 2013

Jullov!

Igår fick jag och Charlie det efterlängtade jullovet! Det inleddes med en eftermiddag i Örebro. Handlade lite finkläder till honom att ha på julafton :)

Vi åt på La Baugette, som vanligt! Mitt favoritställe! Charlie åt pannkaka med grädde och sylt, jag åt kycklingbaguette. Härligt med lite "mamma och son-tid" ...

Vi mötte upp Veronica och hennes lille Lucas, och mina fosterföräldrar. Mycket trevligt!

När vi kom hem pyntade vi julgranen. Det är väl inte den snyggaste granen i världen, men vi har i alla fall en, och Charlie tycker om den! Och det är ju trots allt för hans skull :)

Idag fick jag sovmorgon till kl 8! Efter frukosten gick vi ut och lekte i regnvädret. Charlie njöt, jag frös!

Sen har vi faktiskt inte gjort så mycket mer. Till lunch blev det potatisbullar, bacon och lingonsylt. Till middag blev det spagetti och köttfärssås. Båda rätterna åts med god aptit. Finns nog inget som min son inte äter :)

Vi provade Arlas nya filmjölk idag till mellis - med smak av pepparkaka! Sjukt god! Handlade hem apelsiner också...mums!

I eftermiddags visade dom Grinchen på TV. Den tyckte Charlie var jätterolig! Han tittade faktiskt på nästan hela...

Jag har tittat på en av filmerna jag aldrig tröttnar på. Forest Gump.

Gråter jämt i slutet, haha!

Imorgon ska vi tvätta och städa på förmiddagen och på eftermiddagen kommer Charlies kompis Casper hit och ska baka pepparkakor. Blir superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar