fredag 16 augusti 2013

Lekparken!

Mådde verkligen piss när jag vaknade i morse...bultande huvudvärk och illamående. Hade kunnat sova hela dagen...efter mycket tjat på min sambo slapp jag gå upp när vår son vaknade klockan 6...jag somnade om och vaknade klockan 10!!! ....herregud. Tror jag behövde sovmorgon, får ju inte det så ofta.

Vid 11 bestämde jag att vi skulle gå till lekparken! Charlie var rastlös och jag var i stort behov av frisk luft för att piggna till lite...så jag tog med en banan och Charlies hink och spade så gick vi iväg.

Han älskar att gunga! Fick han bestäma skulle han kunna sitta där hela dagen. Han tokskrattade och hade så himla kul! Sen gjorde vi (jag) sandkakor, Charlie provsmakade - han tyckte inte det var gott så han fick banan i stället :) Mycket godare!

Sen bar det av hemåt för att fixa lunch. Idag blev det favoritmaten - falukorv! Charlie åt med god apitit som vanligt!

Eftermiddagen spenderades inne med massa lek och bus...även lite städning. Sånt tråkigt måste ju tyvärr göras ...

Charlie har börjat med en ny grej... han ska pussas hela tiden! Bara på mig...ingen annan. Han pussas så mycket att jag har dreggel i hela ansiktet. Gullunge! Han vill gärna kramas också..så himla mysigt - sånt gillar mamma!!

Måste införskaffa höstkläder till honom nu...regnställ samt jacka och överdragsbyxor...han är ju stor pojke nu och vill inte bara åka vagn när vi är ute :) Men allt jag har kollat på är så jäkla dyrt! Känns inte värt att lägga ut 500 kr på nåt han bara kommer kunna ha några månader....ska ta en tripp till stan och titta lite...tror det finns bra kläder till bättre pris...han måste ha skor också...puuh.

Tänk vad mycket lättare det är på sommaren! Då är det bara att gå ut! Nu ska det snart på med mössa, vantar och tjocktröjor... usch och blää!

Men än är det fortfarande sommar! Får ta vara på sista dagarna nu och hoppas på fint väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar