söndag 4 augusti 2013

Funderingar...

Tänk på hur mycket tid vi människor slösar bort på att bråka och prata illa om varann? Varför? Det finns ju så mycket annat att fylla livet med?

Visst, man kommer inte överens med alla men varför inte bara låta det vara? Och om man nu absolut måste tala med varann - varför inte hålla det på en vuxen nivå istället för att komma med hot och skrika massa elakheter? Man kommer ju ingenstans med en massa gap och skrik, eller hur?

Jag erkänner att jag väldigt lätt blir provocerad när folk jiddrar med mig eller min familj. Jag blir rent ut sagt galen! Men, nu har jag bestämt mig för att ta ett steg bort från allt bråk. Jag vill vara en bra förebild för min son...

Jag ska byta nummer, och hålla hårt i det. Bara dom jag litar på till 100% ska få ha det. Om jag inte gör det, kommer det brista för mig snart, och det är inte värt det. Jag vill inte vara med, vill inte höra massa skitsnack och "välja sida"...

Livet är för kort och därför väljer jag från och med nu att spendera livet med mina nära och kära...så kan folk skrika bäst dom vill, för jag lyssnar inte längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar