tisdag 30 juli 2013

Bloggen har strulat...

Vet inte vad som hände men det har inte gått att publicera inlägg dom senaste dagarna....där av dålig uppdatering...

Har haft ett lite tufft förra veckan, vill inte skriva om det här i bloggen men nu har jag tagit nya tag och hoppas att allt blir bättre från och med nu!

Uppe på allt har vi haft ett helvete med försäkringskassan. Pirre har ju varit pappaledig mellan 12 juni till 12 juli...jag skulle skulle även förlänga min mamma ledighet... var osäker på hur jag skulle fylla i min ansökan så jag bestämde mig för att  åka till försäkringskassan.

Var ute i god tid och fyllde i min blankett med hjälp av en handläggare som sedan tog min ansökan efter att ha kollat egenom den och sa att allt var rätt.

Dagen innan utbetalningen (i torsdags) inser vi att ingen av oss kommer få pengar. Pirre ringer då upp dom och får då beskedet att min ansökan om dubbeldagar och föräldrarpenning inte var korrekt ifylld.

Åkte dit morgonen efter och var jätteupprörd. Dom bad tusen gånger om ursäkt eftersom dom sagt att jag fyllt i rätt när jag tydligen inte gjort det. Men vad hjälpte det oss? En ursäkt gör inte så att vi kan handla mat till vår familj.

Igår hade ingen utbetalning skett. Ringde upp dom igen och då brast allt! Jag blev arg och ledsen och sa att detta var fan en katastrof. Tydligen ska vi få pengar imorgon....

JAG HATAR FÖRSÄKRINGSKASSAN!

Nog om det...

Igår, som ett plåster på såret, såg mina fina vänner Jessica och Maria till att jag och Charlie kunde följa med på en liten utflyckt till stadsparken. Jessica förde över busspengar till mig och Maria fixade fikat! Så himla gulligt av dom, blev väldigt rörd och tacksam!

Vi hade superkul! Himla och Harry var med så dom fick bada i plaskpoolen :) Charlie ÄLSKADE att bada...han ville inte att jag skulle hålla i honom för han skulle minsann krypa fram i vattnen!

Goa unge! Blev alldeles varm av att se honom ha så roligt! Efter badet blev det risifrutti :)

Behöver jag säga att han somnade ovaggad på kvällen?

Idag är det då trist väder ute så vi leker inne...har passat på att planera Charlies 1 års - kalas! Min lilla plutt börjar bli stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar