torsdag 30 maj 2013

Lagat mat!

Idag tänkte jag laga nåt jag aldrig testat förr. Matlagning är verkligen inte min starka sida men jag fick sån lust att göra det nu.

Hittade ett recept med ungsbakad torsk, sparris och körsbärstomater. Till det skulle det vara nå pasta som såg ut som riskorn och en vinegrettsås med rödlök och färsk basilika...

Lät skitgot tyckte jag men det blev inte riktigt som jag föreställt mig. Jag följde receptet men det blev inte bra i alla fall...fast det var ju inte äckligt, hade bara högre förväntningar :)

Nästa gång gör jag lassange för det vet jag att jag är bra på!

Måste öva på det där med matlatning eftersom jag vill att Charlie ska få i sig bra mat...men det är ju så jäkla tråååkigt! 

Annars idag har det varit lugnt...vi gick en sväng till lekparken men gungan där var på tok för stor för vår bebis så vi fick gå hem igen... men det blev en liten en promenad i alla fall :)

Imorgon är det äntligen fredag och det skulle bli fint väder så då blir det garanterat utelek på baksidan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar