måndag 29 april 2013

Min familj!

Idag har jag och Charlie haft en riktig slö dag. Både han och jag var trötta efter helgen så vi sov till halv nio :) Sen har vi myst och lekt lite, det är så skönt att "bara vara" ibland...

Jag tror min pojk har fattat att han är söt, haha! han lägger huvudet på den och ler hela tiden! Så jävla sött! Fick det på kort också, gullunge!!

Gjorde köttfärssås och spagetti till middag idag, det är en av få maträtter jag faktiskt kan laga... är ingen höjdare på att laga mat. Tycker inte det är roligt.ändå den biten står Pirre för :) Och han gör det bra!

Imorgon ska vi kolla på majbrasa, Charlies första valborgsfirande! Förhoppningsvis är han vaken :) ska föreslå korvgrillning också, om det inte regnar. Pirres barn är här också så det kan ju vara roligt!

Det är helt sjukt vad mitt liv har förändrats på så kort tid... Innan jag blev med barn handlade det mesta om att festa och dricka... Nu är det bara familjen som betyder nåt... festlivet är över och jag saknar inte det inte för fem öre..

Det var ju samma sak varje helg... Gå på systemet och sen ut och festa... att jag inte blev trött på det? Det var ytterst sällan jag satt hemma en helg... la i princip alla mina pengar på krogbesök.

Nu har jag ett betydligt roligare liv! Ingen dag är den andre lik, Charlie utvecklas mer och mer för varje dag och på helgerna är det kvalitetstid med familjen..

Jag älskar det och skulle inte byta ut det mot något annat! Jag har världens bästa familj, vi skrattar mycket och det är en lättsam stämning hos oss.

Hela mitt liv, fram tills nu, har jag förgäves försökt "passa in" och gjort allt för att andra ska tycka om mig. Jag har varit någon jag inte är för att få känna att jag duger. Jag har burit en skam över att jag hela tiden stått "utanför" alla andra i min omgivning så till slut försökte jag så mycket att det gick åt helvete.

Nu är skammen borta och jag kan vara mig själv... jag känner mig för första gången trygg för jag vet att jag inte behöver ändra på mig eller göra mig till för att bli omtyckt. För första gången i livet kan jag andas och jag går inte som på nålar längre.

.. Det gör att inget går åt helvete längre, för jag har folk som tycker om mig som jag är <3 Jag gör givetvis fel ibland, men skämms inte längre för att erkänna det och jag kan visa mina brister utan att bli livrädd för vad folk ska säga. Jag tror inte ni kan förstå den lättnaden....

Skulle inte klara en dag utan min fantastiska familj <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar